29-07-2011 14:31
K+: Karta drużyny
W działach: Krzyżowiec, Savage Worlds | Odsłony: 15
Po dłuższej przerwie kolejny wpis poświęcony Krzyżowcowi. Tym razem niezbyt długo, ale treściwie, bo będzie o mechanice.
Oprócz kilku detali takich jak dodatkowe Zawady i Przewagi, Krzyżowiec zakłada dwie zmiany w mechanice Savage Worlds: pierwsza dotyczyć będzie magii, druga kart drużyny. O zasadach dzikiej magii, jej mocnych stronach, niebezpieczeństwach z niej płynących oraz przede wszystkim różnicach w stosunku do magii znanej z SW, postaram się napisać następnym razem. Dzisiaj kilka słów o karcie drużyny.
Czym jest karta drużyny? To gadżeciarskie narzędzie dla graczy, które zapewnia im dwie dodatkowe przewagi. Drużyna decyduje się na jedną z dostępnych kart drużyny, a po wybraniu korzysta z niej na sesji. Gdy ranga drużyny rośnie i z Nowicjuszy staje się ona Doświadczona, wybiera drugą kartę drużyny i od tej pory przed sesją może zdecydować, której z kart używać (zawsze tylko jednej). Co to takiego ranga drużyny? Nic więcej jak średnia rang poszczególnych jej członków.
Karta posiada:
- swoją nazwę (w zaprezentowanym przykładzie Psy wojny),
- ilustrację, która jest także miejscem na fuksy
- wymagania, które musi spełniać drużyna (biały tekst na czarnym tle) – są karty drużyny, które nie stawiają żadnych wymagań, ale z reguły są nieco słabsze,
- jedną przewagę związaną zazwyczaj ze składem drużyny i jej specyfiką - Psy wojny mają doświadczenie w walce, więc w szyku potrafią nawzajem się osłaniać,
- drugą przewagę związaną z wykorzystaniem fuksów, w tym przypadku oddającą umiejętność strategicznego planowania walki.
No i teraz najistotniejsze – przynajmniej dla mnie. Zastanawiam się nad kilkoma zasadami stosowania i działania karty drużyny i prosiłbym o opinię osoby w SW grające. Chodzi mi przede wszystkim o dwie sprawy:
- Na chwilę obecną drużyna wybiera jedną kartę na rangę. A może po prostu pozwolić przed każdą sesją wybrać graczom dowolną kartę z całej puli, niezależnie od ich rangi?
- Ilość fuksów do wykorzystania na karcie drużyny to dwa na rangę. Zastanawiam się natomiast nad uzależnieniem ich liczby od ilości graczy.
Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.
Oprócz kilku detali takich jak dodatkowe Zawady i Przewagi, Krzyżowiec zakłada dwie zmiany w mechanice Savage Worlds: pierwsza dotyczyć będzie magii, druga kart drużyny. O zasadach dzikiej magii, jej mocnych stronach, niebezpieczeństwach z niej płynących oraz przede wszystkim różnicach w stosunku do magii znanej z SW, postaram się napisać następnym razem. Dzisiaj kilka słów o karcie drużyny.
Czym jest karta drużyny? To gadżeciarskie narzędzie dla graczy, które zapewnia im dwie dodatkowe przewagi. Drużyna decyduje się na jedną z dostępnych kart drużyny, a po wybraniu korzysta z niej na sesji. Gdy ranga drużyny rośnie i z Nowicjuszy staje się ona Doświadczona, wybiera drugą kartę drużyny i od tej pory przed sesją może zdecydować, której z kart używać (zawsze tylko jednej). Co to takiego ranga drużyny? Nic więcej jak średnia rang poszczególnych jej członków.
Karta posiada:
- swoją nazwę (w zaprezentowanym przykładzie Psy wojny),
- ilustrację, która jest także miejscem na fuksy
- wymagania, które musi spełniać drużyna (biały tekst na czarnym tle) – są karty drużyny, które nie stawiają żadnych wymagań, ale z reguły są nieco słabsze,
- jedną przewagę związaną zazwyczaj ze składem drużyny i jej specyfiką - Psy wojny mają doświadczenie w walce, więc w szyku potrafią nawzajem się osłaniać,
- drugą przewagę związaną z wykorzystaniem fuksów, w tym przypadku oddającą umiejętność strategicznego planowania walki.
No i teraz najistotniejsze – przynajmniej dla mnie. Zastanawiam się nad kilkoma zasadami stosowania i działania karty drużyny i prosiłbym o opinię osoby w SW grające. Chodzi mi przede wszystkim o dwie sprawy:
- Na chwilę obecną drużyna wybiera jedną kartę na rangę. A może po prostu pozwolić przed każdą sesją wybrać graczom dowolną kartę z całej puli, niezależnie od ich rangi?
- Ilość fuksów do wykorzystania na karcie drużyny to dwa na rangę. Zastanawiam się natomiast nad uzależnieniem ich liczby od ilości graczy.
Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.